Здравословната увереност в качествата и уменията, които притежаваме в дадена област, води до успех във всички аспекти от живота ни. Работната среда е един чудесен пример за сфера, в която колкото по-сигурни сте в компетенциите си, толкова по-добре ще се развивате и професионално. Увереността може да ви помогне да се представите по-добре и по-убедително по време на интервю за работа, в разговор или дискусия с колеги, а и всички знаем, че увереният в себе си човек по-лесно успява да осъществи бизнес сделки и да създаде устойчиви партньорства – просто защото остава усещането за сигурност и доверие в човека, който стои пред него. Има ситуации и периоди в живота, когато по една или друга причина не се чувстваме достатъчно уверени в знанията и уменията си, в представянето си като цяло. За такива моменти ние от JOBRADAR.BG ви предлагаме няколко малки трика, с които да повишите увереността си. Приложете ги при първа възможност на следващата бизнес среща или интервю за работа и споделете с нас резултата.

1. Забавете темпото на речта си.

Много от нас говорят бързо, когато са притеснени или под напрежение. Разбира се, има и хора, които по принцип говорят доста бързо в ежедневието си. Независимо от конкретния случай обаче твърде бързото говорене в работна среда обикновено се приема като знак за липса на увереност и/или авторитет. Освен това, когато говорим бързо, без да правим дори кратки паузи, е доста по-вероятно да допуснем грешки в изказването си и да нямаме достатъчно време, за да формулираме и структурираме ясно мислите си. Съветваме ви да се опитате да се съсредоточите върху по-бавното говорене по време на следващата бизнес среща и да правите кратки паузи след всяка завършена мисъл – това ще допринесе за по-уверено звучене. Вашият събеседник ще разполага с повече време да осмисли казаното и е по-малко вероятно да направите фатални грешки, които да доведат до неудобства и неприятности.

2. Избягвайте заучени сценарии.

Предварително подготвените речи могат да бъдат нож с две остриета. В случаите, които позволяват подготовка (например изнасяне на важна презентация пред голяма аудитория), определено е от полза да се подготвите за изказването си и да определите кое е удачно да включите в него и кое не е. И все пак това не означава да научите наизуст даден текст и просто да го рецитирате пред хората, които ще ви слушат. По-добре ще е да концентрирате вниманието си към посланията, които наистина са важни да бъдат казани и чути. В един по-непринуден делови разговор заучените фрази също могат да изиграят лош номер. Ако сте на интервю за работа и отговорите на въпрос от вашия бъдещ работодател директно с автоматизиран израз, без да се замислите какво точно трябва да кажете сега, вероятно той/тя ще реши, че сте нервни и неуверени в себе си или по-лошо – неподходящи за позицията. Съветваме ви в такива ситуации да мислите повече за настоящия момент и да действате тук и сега, а не да се придържате към заучения вече сценарий.

3. Обърнете внимание на невербалната комуникация – стойката и жестовете си.

Езикът на тялото ни е също толкова важен във всеки разговор, колкото и думите, които изричаме. Независимо дали сте седнали, или стоите прави пред аудиторията си – стремете се да имате правилната стойка. Седнете или застанете прави с рамене назад и глава леко вдигната нагоре. Така ще изглеждате по-авторитетно и със сигурност ще се чувствате по-уверени в себе си. А един допълнителен плюс е, че тази позиция на тялото ще ви позволи да дишате равномерно – следователно да говорите по-ефективно. Не бива да забравяме и за жестовете си, когато искаме да подчертаем значението на своето вербално изказване. Говорителите, които активно използват езика на тялото си по време на презентация например, обикновено се възприемат като по-уверени в знанията и уменията си хора. Опитайте и вие, използвайте ръцете си, когато искате да поставите акцент върху дадени идеи и концепции, но не прекалявайте – контролирайте движенията си и ги използвайте винаги в най-подходящите моменти.

И не забравяйте: Всичко идва с практиката! Затова – ако искате да се развивате уверено и смело в желаната професионална сфера, регистрирайте се в WWW.JOBRADAR.BG и следете за подходящи отворени позиции, близки до вас. Вашият верен помощник в търсенето на работа е JOBRADAR.BG – платформата, която визуализира на интерактивна карта множество отворени работни позиции, като едно от най-големите нейни предимства е, че тук вие сами ще можете да зададете периметъра, в който бихте искали да се намира новото ви работно място. JOBRADAR.BG ще изчисли и най-удобния маршрут до потенциалната месторабота – пеша, с кола и с велосипед. Регистрирайте се, направете си профил, качете актуалната си автобиография или създайте нова такава директно в платформата и следете за подходящи отворени позиции, близо до вас. Не забравяйте – платформата има нова функционалност, базирана на изкуствен интелект, чрез която ще можете да получавате и индивидуални предложения за работа на база публикуваните вече обяви. Предложенията се изготвят в зависимост от посочените в качената от вас автобиография образование, професионален опит и интереси.

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *